søndag 4. mars 2012

Hundepasserhelg

Elise og typen skulle ut å reise og da skulle vi passe India.

Jeg og Elise gikk tur med Diesel og India før vi kjørte opp til meg og bar inn alt utstyret hennes;) Hun trenger sitt, akkurat som en dame skal! Jeg bare tok henne med meg og Elise satte seg i bilen og kjørte. Da var vel kl rundt 12, i 16.00 tiden la India seg ned å slappet av. Ikke bare, bare å komme på ny plass.

Hun og Erlend fikk en lei start. Jeg lå på sofaen og hvilte når han kom hjem og var alt annet enn forberedt! Hun skvatt nok og bjeffet på ham, så begynte Diesel å bjeffe fra sofaen og bekreftet vel for India at "jo, han der ER skummel!". Men vi fikk omgjort Erlend til en kjekk godbitmaskin som også delte ut kos.

For at det skulle bli litt fred i heimen, innførte jeg regelen om kun lek UTE! Diesel fikk ligge i sofaen hele helgen, mens India fant kurven sin. Lå Diesel i kurven sin, gikk India bare bort og inviterte til lek, og Diesel er ikke akkurat vanskelig å be. Så det var en grei måte å skape ro på inne. Og selv om India reiste seg og tuslet rundt, så lå Diesel fortsatt i sofaen.

Anette med familie var hjemme i Sandnes så både lørdag og søndag ble det tur med Anette, Johnny og Billy i hundeskogen. Det gikk veldig fint og India var innom ganske ofte for å få godbit. Fikk også trent innkalling med fløyte da hun tok ut etter en hest som var i hundeskogen. Hun kom susende!

På søndagen var det strålende vær, jeg er sikker på at alle med hund i Rogaland var og gikk tur i hundeskogen! Vi kom oss av grusveien og inn på en skogssti. Der klarte vi å komme oss av stien og fikk litt av en klatretur ned til elven! Men vi kom oss ned alle sammen og fikk oss en god latter på vei ned!

Merker at India er unghund, hun var klar for at det skulle skje noe men gang hun hadde stått opp! Diesel kan liksom sove videre i stuen til vi har fått spist frokost og diverse, India var ikke helt enig i dette.

Men alt i alt, en veldig fin helg sammen med India!:)














Var også på tur i hundeskogen på søndagen, dette ble litt av en fjelltur! Vi kom av stien og måtte finne en ny vei ned.
Bilder fra turen kan du se på min facebook profil.
Link til album: Tur i hundeskogen

India er urolig inne og det å legge seg var ikke bare, bare!

Når de fikk komme ut så var det nesten i full lek men gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar