tirsdag 27. mars 2012

Agility trening

Har hatt en turfyllt dag, viss det går ann å si?!

Begynte dagen med å være hjelper på valpekurs hos Siddis Hundeskole. Dette var på Tjelta så jeg hadde planlagt å gå tur på Hellestø etterpå. Fikk trent litt kontakt på grusen utfor huset før vi kjørte til stranda. Jeg merker at jeg ikke har trent i forskjellige miljøer med Diesel, det må jeg bli flinkere på! På stranda hang vi oss på noen som kom på likt med meg, slik at Diesel kan lære seg å bli kompis med fremmede hunder. De trodde sikkert at jeg følgte etter dem, men hva gjør man ikke for de firbeinte..

Etter turen på Hellestø ringte jeg Anne for å høre når hun kom hjem fra Bergen, hun hadde kommet hjem i natt! Da snudde jeg i rundkjøringen på Tjelta og kjørte til henne på Byberg. Hun skulle akkurat gå tur med hunden deres Balder, så da hang vi oss på her.

Etter middag sendte Aina melding og ville ha oss med til Hellestø og Åsen etterpå. Dette var mye kjekkere enn alternativet; vaske bad, så valget ble enkelt!

Så gikk turen til Åsen. Her bygget vi en liten hopp kombinasjon med lengden og hjulet.

Hjulet: Denne gang hadde jeg hjulet rett vei for store hunder. Han velger fortsatt den enkle veien, enten på siden eller under. Men det kommer seg med trening.

Lengden: Begynte med 4 pinner, manglet nr 1. Dette klarte han kjempefint!

Fikk også øvd litt på tunellinnganger. Har en mistanke om at vi kommer til å få noen disk på feil tunellinngang da han bare løper inn i den første åpningen han ser! Det må jobbes med!

Tok også noen omganger med kort sving rundt hinderstøtten når jeg står på siden av hinderet.

Han ble nok ganske sliten, for når jeg åpnet plasten på buret og skulle ta ham ut hjemme lå han liksom i "slapp av" stilling i buret!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar