søndag 11. mars 2012

Sportrening i Skjævelandskogen, 11.03.2012

Igår var en skikkelig drittdag! Diesel hyler sånn i bilen og er så gira når jeg åpner bildøra at han ikke spiser godbit engang. Det er skikkelig demotiverende å kjøre noen plass med ham for å trene fordi jeg ender alltid opp sur og gretten, og har egentlig lyst å bare sette Diesel fra meg en plass! Og det er urettferdig mot Diesel og ta ham ut for å trene når jeg er sur på ham fra før av, for da har jeg veldig lav terskel for feil, og treningen blir lite effektiv eller bra i det hele tatt.

Kine ringte idag og spurte om jeg skulle være med å gå spor idag også,sammen med Beate og Christiane. Jeg vurderte veldig for og mot, men jeg endte opp med å reise. Men hadde bestemt meg på forhånd for at Diesel skulle ikke ut av bilen.

Han kom ut etterhvert alikevel, og fikk prøvd seg litt på id spor. Begynte litt igår sammen med Kine, med å få opp interessen for å springe ut til figurant.

Første økt lekte Beate med ham og så løp hun ut i skogen mens han så på, slapp hanuten line og han for avgårde! Beate sa at han hadde bråstoppet når han fant ut at han hadde løpt for langt og snudd og funnet henne. Andre økt tror jeg ikke at han fikk se henne gå ut, han løp ut ca 10 meter, stoppet i 2-3 sek, men så løp han videre! Kjempe happy!

Tredje økt gikk Kine ut, la igjen en smeller og hadde merket med klips hvor hun hadde gått. Det ble nok for vanskelig for ham, det ble mye surr. Og jeg visste jo heller ikke helt hva jeg skulle gjøre når han ikke fikk det til, så vi gikkvel mot Kine så han fikk henne på overvær og fikk leke med henne.

Fjerde økt lekte mannen til Beate med Diesel, gikk 20-25 meter ut i skogen, Diesel fikk ikke se hvor han gikk. Jeg viste ham sporstart og lot ham gå. Jeg skal ikke la ham gå videre før han tar nesen ned i bakken. Det tok litt tid, men han gikk rett på til slutt.

Fikk noen tips fra Beate angående bilkjøringen:
- Slutt med belønning.
- Finn frem hørselvern med radio.
-Ta ham med overalt i bilen.
- Åpne bildøra, belønn, åpne burdøra, belønn, lukk burdør, belønn. Lukk bildør.
             - Når bildøra åpnes betyr ikke det at han får komme ut.

Så får vi se om dette kan virke! Det håper jeg virkelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar