tirsdag 13. mars 2012

ID-spor i Vibemyr skogen, 13.03.2012

Etter teorien til valpekurset igår gikk jeg, Elise og Beate noen spor. Elise fikk en kjapp innføring i ID spor og India tok det ganske kjapt! Diesel var på jobb første slaget, men andre slaget var han nok mer på tur. Han snuste veldig mye, men det var nok andre lukter enn Beate sine lukter. Det var nok litt for vanskelig for ham siden hun hadde gått rett på siden av en sti.

Jeg og Elise avtalte å trene idag også. Siden vi bor litt langt fra hverandre måtte vi finne en plass i midten, det ble Vibemyr i nærheten av Kvadrat. Der var det en skogflekk som var veldig egnet til å gå spor i! Godt underlag og masse gjemmeplasser.

Begynte med India siden Diesel var tilbake til sitt gamle jeg og hadde hylt siden vi kjørte hjemmefra til fysioen og så fra fysioen og til Vibemyr....!! Yey, så lyst å trene! Nok om det.

Jeg gjemte meg i det to første slagene til India, hun går litt av og på sporet sånn som Diesel. Men når vi begynte å bruke klesklyper ble det enklere å stoppe og vente til hun gikk på sporet igjen.

De to neste slagene til India gjemte Elise seg. Da var det fart i henne! Måtte virkelig holde henne igjen slik at hun faktisk gikk spor og ikke tok henne på overvær.

Diesel fikk også fire slag totalt. Han er ikke så interesert i å lukte på smelleren, så det må bli tydeligere, slik at det kan bli et slags startsignal. Nå har hundene sett hvem som har gått ut og sånn ca hvor, så både Diesel og India gikk nok mye på overvær.

Når Diesel skulle finne meg sa Elise at han gikk bra på sporet, litt tull på det siste slaget med meg som figurant. Skal kjøpe sperrebånd å henge på klesklypene slik at de blir lettere å se! Det var barnåler som underlag så det gikk ann å lage spor i bunnen, slik at det var lettere å se hvor figurant faktisk hadde gått.

Får få med oss nye folk neste gang og ikke la hunden se hvem som gjemmer seg, slik at han må lukte på smeller for å finne personen.

Kjekk trening!

Skulle avslutte med en tur i bånd, det ble kun med India, Diesel ble så stressa når han så India utfor sin bil(feiltagelse), at han klarte ikke roe seg ned igjen. Så da fikk han ikke komme ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar