fredag 23. mars 2012

ID-spor Vibemyr, 21.03.12

Nytt kveldsspor. Merker både på India og Diesel at de bruker lukt bedre når det er mørkt enn når det er lyst. 

1 spor:
Super bra spor!! Aina gikk ut som figurant, mens jeg ventet nede med bilen med Diesel. Ser ut som han begynner å forstå hva sele + langline betyr. Han tok et godt snitt av smelleren og satte avgårde. Jeg stoppet når han virret for langt ut til sidene. Det kom en sti og der gikk begge hundene ned mot høyre før de fant ut at det ikke var rett lukt der og fant igjen sitt spor. Veldig bra!

2 spor:
Her ble det bare tull! Han gikk nok altfor fort og jeg holdt ikke igjen. Jeg skulle se om han jobbet selv, men han datt tydelig av sporet! I tillegg så viklet langlinen seg inn i noen kvister så jeg måtte holde ham og få løs langlinen. Midt i sporet så datt han av og satte seg bare med kontakt. Han visste ikke hva han skulle gjøre, det var tydelig!

JEG MÅ IKKE GÅ FOR FORT FREM!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar