fredag 27. april 2012

Trening på SBK, 24.04.12

Jeg og Aina bygget vår første bane idag! En Hopp klasse 1 bane, hentet fra denne siden: Åsa Wrede.

Vet ikke om den ble helt nøyaktig, men vi gjorde vårt aller beste! Gøy var det vertfall:)

Slik så banen ut:
 

Evaluering: (Gikk ikke hele banen, delte den opp)
1 - 3: Gikk fint.

3 - 5: Løp rundt hinder 4, måtte ta ham tilbake og over igjen. Skulle nok vist tydeliger hvilken side vi skulle på. Glemte fremforbytte jeg skulle ha mellom 4 og 5 og sendte ham bare gjennom fra min venstre side, som da blir en flick.

6 - 9: Rundt 6 og 7 gikk det greit, så løp han forbi 8 og rett inn i tunnellåpning 5! Må jobbe masse med ham når det er tunellinngang i nærheten.

9 - 11: Bare jeg løper fort nok så fikk jeg til framforbytte mellom 9 og 10. 11(lengden) tok han fint.

13 - 19: Må også her løpe fort nok for å få tatt framforbytte mellom 13 og 14. Utgangen fra tunellen gikk fint, 18(hjulet) jukset han på!

Dette var vår første bane og det merktes. Jeg snubler og glemmer hva jeg skal og tenker mer på hva jeg skal gjøre enn å hjelpe diesel, som da løper feil... hehe.

Det som skal trenes på fremover er HOPPETEKNIKK!! Det kommer tydelig frem på filmsnutten fra treningen. Han hopper alt for høy, altfor langt ifra og med beina under seg.

Ellers må vi jo trene på alt annet også, men MÅ ikke glemme å trene hoppeteknikk innimellom!

Det var veldig gøy å sette opp bane, både vi og hundene ble veldig slitne!:)

1 kommentar: