fredag 20. april 2012

Superduper innkalling!

Igår kveld besøkte jeg bestemoren min som bor på Tau. Hun bor rett ved Tau ferjekai og har 4 mål tomt/hage. Det går en vei langs eiendommen hennes som går rundt til en parkeringsplass. Det går mye rådyr i hagen til bestemor siden hun har masse planter og den nederste delen av hagen er blitt til en overgrodd mark.

Igår var inget unntak. Når jeg slapp Diesel utav bilen var han veldig gira, men tenkte at det bare var fordi han hadde sittet der lenge. Når vi gikk ned mot marka så jeg et rådyr hoppe avgårde! Over steingarden, over veien og inn i skogen på andre siden. Diesel kom fort på sporet og begynte å hyle/pipe for å finne rådyret. Han sprang heldigvis feil vei først slik at jeg fikk summet meg og funnet fram fløyten som lå i godbittaska.

Når han fant sporet til rådyret og satte etter hadde jeg funnet frem fløyten. Jeg fløytet!
Diesel BRÅSNUDDE!:D

Jeg begynte å løpe i motsatt retning mens jeg prøvde å få løs leken som jeg har knyttet på godbittaska. Fikk den løs akkurat i tide og fikk Diesel i full lek! Lekte ham til inngangsdøra til bestemor og gav ham masse godbiter før vi gikk inn.

Diesel er hjernevasket på fløytelyden!:D

Så til alle som enda ikke har kjøpt seg en fløyte - løp og kjøp! Hjernevask hunden din og få en super innkalling!

Fløyte med to toner.
Fløyten på bildet er lik den jeg bruker. Bruker den enden uten kule i, så jeg får en høy, lys lyd. Kjempe effektivt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar