mandag 23. april 2012

ID-spor på Sviland, 21.04.2012

Startet dagen med en god sykkeltur. Har lånt sykkelen til far, kjempesykkel med dempere!:) Syklet fra døra, ned til svilandskogen og hjem igjen, uten å gå av sykkel! Veldig fornøyd:)



Det ble spor på Sviland, Erlend fikset potta på bilen så jeg kom meg ikke så langt. Elise svippet oppom og hentet meg og Diesel.

Det ble to spor på Diesel og to spor på India. De begynner å bli riktig flinke:)

Spor 1:
Gikk rett frem, ca 50 meter vil jeg tro. Det gikk i skogsterreng med mye kvist. Etter vi hadde kommet forbi en haug med tømmer ville han rett ut til høyre på grusveien! Vet ikke hvorfor, det så veldig bevisst ut, det kan jo være at vinden kom fra den siden og han tok henne på overvær. Jeg stoppet og han jobbet seg inn igjen. Gikk sporet veldig bra og fant henne uten problem.

Spor 2:
La det ned i sandtaket. Her ville han rett ut til høyre ved sporstart. Litt dumt at jeg må stoppe ham for når jeg sa kommandoen på ny ville han nesten ikke gå fremover. Men når han fikk ferten av sporet rette veien gikk det som en lek. Hun hadde en vinkel i bunn av sporet. Først gikk han forbi, men når han ikke kjente lukt gikk han tilbake og fant sporet uten at jeg stoppet ham med linen. Kjempefornøyd!

Sporet ble vel ca 100 - 110 meter. Skrudde endomondo på litt før og glemte den litt etter sporslutt.
s = start
m = mål

India:
India har blitt en reser i spor! Tok vinkelen uten problem og idag gikk hun vel sitt lengste spor, Elise?:)
India får ikke gå id-spor lenger for hun girer seg sånn opp at det er mot sin hensikt - nemlig å roe henne ned... Så nå er det godbitsøk som gjelder.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar