onsdag 4. april 2012

Svilandsfossen

Vi fant ut at det skulle være en foss på Sviland med en badekulp i bunn. Har sett oss ut fra veien hvor den må være, men ikke gått ned for å se om den faktisk er der.

Dette tenkte jeg at jeg skulle finne ut av. Tok sykkelen på bilen og kjørte avgårde. Ikke så langt etter der vi gikk opp mot Sygno la jeg sykkelen fra meg og trasket ned til elva. Måtte følge denne et stykke før jeg kom til fossen. Men jammen meg så fant jeg den! Det var jo ikke rare fossen, men 2-4 meter fall. Kan nok være gøy å bade der i sommer. Eneste ulempen er jo at det er et lite stykke å gå. Får se om vi kan finne en vei ned fra bilveien slik at vi bare kan bade og hoppe i bilen igjen;) Jeg gadd ikke gå ned for å ta bilder opp av fossen, så bildene er fra toppen og ned. Derfor er det litt vanskelig å se at det faktisk er en foss..

Diesel syntes det var uberkult at vi skulle gå i elva. Det brakte fram gode barndomsminner fra når vi drev og hoppte fra sten til sten i elva på Jørpeland:)

Her kommer litt bilder som dokumenterer funnet mitt;)
Fossen!
Diesel bader uansett temperatur i vannet..
"Skal du kaste noe??"
"Kaste noe NÅ??"
Diesel er forsiktig på kanten!
Her skal det bades i sommer!:)
Flott i elva!
Bade, bade, BADE!!
Prøvde med et godbitsøk på siden av elva, men det var VANSKELIG!
Derfor tok vi et når vi kom frem til bilen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar