fredag 16. september 2011

Sviland - Figgen

SOOOL!:D
Og da må man jo ut på tur! Jeg pakket camelbacken, godbittaska og litt proviant. En jeg traff i turområdet jeg har oppdaget på Sviland, fortalte om en fjellhylle som skulle være helt fantastisk å sitte på, helt vindstille. Så jeg skulle finne denne...

Gikk inn der jeg trodde han mente og fant en sti, så kom jeg på en traktorvei. Fant en sti fra denne traktorveien, så følgte jeg noen røde merker, disse forsvant når jeg kom ut i åpent terreng. Enda en ny traktorvei og plutselig kom jeg til et gjerde og en "skikkelig" grusvei. Hørte masse rauting så jeg måtte jo nesten være i nærheten av en gård. Det var jeg, og ikke bare en. Da må det jo være vei til disse gårdene, og jeg tenkte som så at denne veien må vel ende opp på Sviland veien som jeg hadde kjørt av fra. Men veien ville jo ingen ende ta... Jeg leste på en postkasse "Tjessheimveien 299", så jeg var jo rimelig langt oppe!

Jeg stoppet en forbipasserende bil og spurte hvor jeg var og hvor veien endte "Du kommer til Figgen" fikk jeg til svar. Jeg fikk jo hakeslipp! Jeg kunne jo ikke gå ned til Figgen for så å gå tilbake til bilen på Sviland.. Jeg hadde gått ganske langt, så jeg hadde lite lyst å snu.

Jeg tok mobilen fatt og ringte Erlend for å få tak i mobilnr til moren hans. Hun tok jo ikke mobilen. Men jeg kunne jo ikke bli på Tjessheim, så jeg haiket med melkebilen ned til Figgen. der fikk jeg endelig kontakt med mor til Erlend som kom å hentet meg å Diesel og fikk kjørt oss til bilen på Sviland.

Snakk om oppdagelsestur! Jeg hadde ikke anelse om hvor jeg var! Hehe.

Men viss noen lurer på veien fra Sviland til Figgjo, over fjellet, så er det bare å spør;)

Klar for tur!
 Flere bilder fra turen kan du se på min facebook profil!:)
Link til album: Sviland - Figgjo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar