mandag 19. september 2011

Problemhjelper kurs

Problemhjelper kurs i regi av Siddis Hundeskole. Andre gangen jeg og Diesel er med, har vært med som figuranter på mandagstreningene.

Ifjor på samme kurs ble jeg skikkelig frustrert fordi jeg forsto jo ingenting! Alt dette med belønning og positive treningsmetoder var helt nytt for meg. Og det var helt nye treningsmetoder. Det har modnet litt, og i helgen lærte jeg mer. Har fortsatt masse igjen å lære, alt sitter ikke men gang og ting må nok gjentas noen (hundre) ganger til før det kommer til å sitte.

Kjempe gøy å trene og masse kjekke folk.

Gikk igjennom forskjellige øvelser:
- Ta kontakt
- Holde kontakt med og uten forstyrrelse
- Gå pent i bånd
- Passering
- Kinderegg øvelsen
- Kontaktlyd

Fikk en kjapp innføring i problematferd og hva som kan føre til problematferd og hvordan den kan fjernes.

Det er veldig spennende og det er så mye å lære.

Har lyst å delta på språkkurs for bedre å kunne lese hunden og forstå forskjellige situasjoner som vi kommer opp i.

Målet mitt er å kunne det så godt at jeg kan forklare det til andre. Så får vi se hvor lang tid det tar :)

Passeringstrening

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar