torsdag 31. januar 2013

Skøyteturer!

Plutselig kom det en real kuldeperiode, gradestokken var helt nede på -13,5! Litt for kaldt etter min smak!

Etterhvert ble noen vann sikre å gå på, så da var det bare å lete frem skøytene fra boden og fylle termosen med kakao!

Jeg og en venninne gikk på Bråsteinsvannet fredag formiddag, da hadde vi hele isen for oss selv og hundene kunne løpe fritt! Det var Lasse sin første gang på isen så han var noe ustø, men fikk stokket bena etterhvert. Diesel har overraskende bra kontroll på de lange bena sine! Han må jobbe når han skal svinge, men ellers traver han avgårde som om han gikk på land.

Det var strålende sol og vi hadde pakket sekkene med kakao og kvikk lunsj. Ingen av oss kunne gå på skøyter så vi gikk ikke kjempe langt før vi syns det var greit med en pause.

Diesel er klar!

Flott vær!

Diesel og Lasse
Fine gutten!
På lørdagen fikk jeg ikke med meg noen så da ble det bare meg og Diesel. Jeg hadde pakket med draselen og line til Diesel for jeg regnet ikke med at vi fikk isen for oss selv idag, og det hadde jeg rett i! Det var helt tettpakket! Modellfly, enmannsfly, hanglider og masse folk som spilte ishockey.
Men vi kom oss nå utpå isen og Diesel fungerte utmerket som trekkhund!

Klar!

Fin is.


Ikke så lett å breeeemse..
Ikke alltid like mye hjelp fra ham...
En sliten trekk hund som endte opp ved siden av meg..
Pust i bakken

Så kom søndagen og jeg fikk med Erlend på skøyter, denne gang på Øygardsvannet på Ålgård. Her var det også fullt med folk, men når vi kom litt lenger utpå vannet kunne Diesel springe løst for her var det ikke folk. Det ble obligatorisk pause med kaffe, kakao og kvikk lunsj.

Diesel prøve å holde følge med Erlend.
Fin dag på isen.

"Kan jeg også få Kvikk Lunsj?"
Lite godbitsøk i lyngen.
Det var en flott helg med masse skøyting. Både jeg og Diesel var utslitt når kvelden kom. Og på tirsdagen kom gangsperren og jeg slet med å løfte føttene! Akkurat slik det skal være!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar