fredag 11. januar 2013

Kameratrening

Kameratrening 10.01.13
Gjorde oss klare til å gå tur. Fikk belønnet ham for å se på kameraet i gangen. Tanken var å bare knipse litt i hagen og så gå på tur. Kastet litt godbiter på plenen og knipset vekk fra Diesel.
Først ville han løpe ut av hagen, da stoppet jeg han fint og prøvde å gi han godbit for å komme inn i hagen igjen. Den ville han ikke ha. Da løp han inn, hadde latt ytterdøra stå oppe.

Tanken min var at han selv skulle komme over frykten og komme ut igjen. Det var litt for mye å håpe på. Gikk inn for å se etter ham etter ca 10 min, da satt han på vaskerommet. Han ble med meg ut igjen, men når jeg satte meg på benken løp han inn igjen.

Ville ikke gå på tur før han hadde blitt normal i hagen igjen. Så jeg satte meg på benken og ventet. Etter ca 20-25 min fant jeg fotballen med fleecetau. Jeg sa ingenting til Diesel, sparket den bare frem og tilbake i gangen. Laget litt gøye lyder og til slutt tok han ballen og ble med ut. Litt lek med ballen og godbiter i hagen. Jeg satte meg på benken igjen og etter en stund ble han seg selv igjen og lekte fint med ballen.

Det er nok ikke rett fremgangsmåte. Tror det går for lang tid mellom kameraet og belønningen til at han får noen god assosiasjon til kameraet. Men det som er problemet er at han bare stenger ned når klikket kommer og det går ikke ann å belønne ham.

Skal prøve med større avstand. Jeg og Erlend eller noen andre får ha kameraet og den andre belønne Diesel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar