mandag 7. januar 2013

Agilityøkt etter min første nybegynnertreningsvakt

Jeg tok vakten for Aina som jobber kveldsvakt på mandager. Hadde vakt sammen med Eivind som tok føringen. Det var ikke så mange nybegynnere så alle fikk god hjelp. Jeg hjalp til med det jeg kunne noe om.

Etter nybegynnertreningen bygget Eivind en liten kombinasjon på 11 hinder.

Jeg er jo ikke så flink til å senke kravene og regnet jo med at Diesel skulle være like flink nå som før jul. Det må jeg bare! Både han og jeg har hatt juleferie og det merktes.

Starten gjorde jeg feil på, og skulle dytte han over et hinder som da blir en flick. Det ble bare rot og han fikk heller ikke til slalominngangen rett etter hinderet. Men det var min feil. Dette kom jeg på i bilen på vei hjem, så fikk ikke gjort starten rett.

Slalomen måtte han ha ganske mange forsøk på for å komme gjennom. Så her må vi litt tilbake i treningen og bygge opp ny selvtillitt og få inn fotarbeidet igjen. Han var nok litt vel gira og bare ruset gjennom uten å tenke.

Hente tunnelinngang på baksiden har vi ikke trent på. De første gangene gikk han ikke helt opp og lurte fælt på hvor inngangen var. Jeg hjalp han med å støtte ham lenger opp.

Så var det tre hinder på rad, med en serpentin i  midten. Det var tydelig at det var lenge siden vi hadde trent på serpentin. Jeg gikk helt tilbake til basic og tok bare to hinder med leke utlagt, slik at han igjen får verdi for å komme inn på armen.

En helt grei økt. Var kjekt å komme igang igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar