fredag 4. januar 2013

Kveldsspor og innkalling

Spor
Lengde: 130 m
Underlag: Grus/gress(grøftekant)
Vinkler: 1
Godbiter: Karbonade, ganske ofte

Han gikk kjempebra! Han hadde ikke glemt ut sporselen eller sporlina og var på jobb men gang han kom ut av bilen omtrent. Han gikk nøye og plukket med seg de aller fleste godbitene. Noen ganger gikk han et hode for langt og snudde seg for å finne godbiten, men han snudde tilbake rett vei og fortsatte på sporet. Jeg hadde lagt godbitene ganske ofte siden han ikke har gått spor på lenge. Han hadde heller ikke noe skvetting mens han gikk sporet. Vinkelen tok han bra. Gikk over noen godbiter, men tok de siste og fant leken i slutten av sporet.

Nå må jeg passe på å ikke skru forventningene opp til himmels!

Innkalling
Hadde med meg ekstra karbonade som han skulle få som belønning. Han bråsnudde fint og kom kjapt inn.

Fikk en virkelig innkalling ikke lenge etter treningsinnkallingen. I enden av grusveien skulle vi snu, det var kun jeg som snudde... Diesel fant nok et rådyrspor og jeg så bare lyset på selen forsvinne innover i skogen. Jeg blåste i fløyten og han snudde! Det ble masse frolic som belønning mens jeg febrilsk lette etter en pinne. Jeg fant en til slutt og han fikk skikkelig belønning for en flott innkalling.
Memmo til meg selv: Ha alltid med en liten leke/ball i lommen!

Fløyta funker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar