onsdag 9. januar 2013

Kameratrening og annen trening

Kameratrening
Gjorde meg klar til å gå ut i hagen, Diesel satt i gangen sammen med meg. Jeg tok frem kameraet og idet fokuset lager lyd løper han til kjøkkenet. Jeg får han med meg ut og vi har en god treningsøkt ute. Han kom fort opp igjen.

Andre gang går vi inn i gangen, jeg tar et bilde, han reagerer, men før han stikker klarer jeg å si bra og belønner ham med å løpe ut igjen. Han lekte godt og vi hadde nok en bra treningsøkt.

Han fikk ballen med seg inn, han stod på kjøkkenet når jeg kom inn. Jeg fikk ballen og kastet litt frolic i gangen. Etter det kom han å la seg i sofaen og slappet av.

Slalominnganger
Har begynt å sende ham rundt en slalompinne. Han sliter med å gå rundt første port og inn på høyre side når jeg ikke følger ham helt opp. Håper at det kan hjelpe å gjøre en slalompinne øvelsen parallellt med slalomen.

Sender også fra større avstand rett på slalomen. Han må lære seg å gå helt opp.

Har kun plass til 6 slalomporter i hagen så da får jeg trene innganger og forstyrrelser hjemme og utholdenhet og forstyrrelser på Åsen.

Rygge i trapp
Dette begynner han å bli god på. Han rygger opp trappa når jeg står igjen i bunn. Han går vel 4-5 trinn før han kommer ned igjen og begynner på ny. Han klarte også to trinn før belønning idag. Tidligere har han bare satt seg i trappa om belønningen ikke kom men gang.

Target på musematte
Prøver igjen å lære inn toavtopå på feltene. Begynner med target på musematte og bruker omvendt lokking. Har ikke komt lenger enn at han skal forstå at det gjelder å bli stående med frambena på musematta.

Snurre
Greit å ha litt innetrening. Skal lære han å snurre rundt seg selv begge veier for å få bedre tight turns. Har også tatt inn en hinderstøtte som vi trener litt på. Han har mye verdi for å trø og dytte på ting så vi har en del økter igjen før han kommer til å bevege seg rundt og ikke bar trø på hinderet..

Gå bak
God øvelse for bakbenskontroll. Har hatt en økt eller to og han tar ett steg og to bakover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar