fredag 30. november 2012

Respitt debut! Respitt 23, 18.11.12

Vår første respitt! Det var mye nerver, jeg var stresset og Diesel var stresset! Men, det er dette vi lærer av!

Agility løpet.


Evaluering:
1 - 3: Løpende start skulle jeg ikke hatt siden vi aldri gjør det på trening. Skulle heller ikke tatt av båndet før alle hunder var ute av området. Han er ikke fokusert i det hele tatt. Han bommer på tunnellen fordi han ikke får kommandoen tidlig nok. Ut av tunnellen glemmer jeg en sving-sving - ss - kommando.

3 - 6: Jeg husker kommando ut av tunnellen og han får en fin linje til neste tunnel. Jeg husker å FB og han tar en kjempe flott slalominngang! Bra fart i slalomen! Jeg glemmer å FB etter slalomen og det blir mye kluss for å få ham på rett side.

7 - 9: Fin post turn. Traff oppfelt og nedfelt på mønet. Han har en liten stopp og jeg glemmer å gi gå kommando, men fortsetter å løpe. Han kommer nølende etter.

10 -12: Kunne nok hatt en "Diiiesel" for å korte ned svingen. Han kommer inn på threadelen. Tar vippa fint og stopper på feltet. Jeg glemmer å FB igjen og det blir kluss med å få ham på rett side.

13 - 16: Han hopper hjulet. Jeg er heldig at han tar hinder 16, det hadde jeg glemt ut, men han går ut og henter det.

17 -18: Fint oppfelt på bommen. Han stopper på nedfeltet og jeg husker gå kommando.

Bra:
  • Felt hinder.
  • Slalomen!
  • Han hoppet hjulet.
  • Han er med meg hele banen.
Handling:
  • HUSK kommandoer!
  • HUSK å utføre mine oppgaver på banen!
  • LØP,LØP,LØP!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar