tirsdag 4. desember 2012

Respitt 24, 18.11.12

Hopp løpet.


Evaluering:
1 - 3: Fin rett linje, jeg har ett litt sent FB så han får ikke beskjed før han er over hinderet. Grei sving rundt hinder 3.

4 - 7: Bra driv i tunnellen. Jeg sier gjennom kommandoen min tidlig nok slik at han bare kan fortsette fremover. Jeg hadde brieft at jeg skulle ta et FB mellom 6 og 7 etter å ha sendt ham over hinder 6. Dette glemte jeg jo ut så det ble en post turn til 7. Jeg snur meg nok litt fort og Diesel hopper tilbake over hinder 7.

8 - 10: Jeg viser ikke tydelig nok at hinder 9 skal tas, så han bestemmer seg for at det skal tas fra baksiden. Han ble nok litt dratt mot den tunnelinngangen...

11: slalomen. Her sier jeg ikke slalom tidlig nok og han får en feil linje. Skulle nok ikke ha pirket så mye i slutten, men samtidig vil jeg ikke at han skal lære seg å ikke fullføre. Men han syns det er vanskeligere når jeg er på den siden av slalomen enn den andre.

12 - 14: Fin linje. Her kan jeg løpe fortere, så vil han løpe fortere!

14 - 17: Han snubler i tunnellen så jeg blir stående å vente litt på ham. Ikke lett å stokke de lange bena! Her gjør vi det veldig bra.

18 - 20: Jeg står litt langt inne, men får ut en fot så han tar det fra baksiden. Her skulle jeg sagt en ut kommando. Når jeg snur meg er jeg litt utav linja og Diesel misser nesten hinder 19.

Mye bra i dette løpet! Men jeg må huske på at vi er helt ferske i dette her! Det er sinnsygt mye mer forstyrrelser enn på trening, så jeg må "babysitte" han litt mer i begynnelsen enn jeg vil gjøre på treningene. Han må få opp selvtillitt og fokus i banen selv når det er forstyrrelser rundt ham.

Bra:

  • Han sitter på start. Må si "gå" to ganger.
  • Fart i banen! Begge løper mer i dette løpet.
  • Bra fart i slalomen, helt til han glemmer de to siste portene.
Handling:
  • Jeg må huske kommandoer og bytter som jegskal gjøre.
  • Løp mer! Løper jeg, løper han. Grunnen til at jeg ikke løper, men venter på ham er vel fordi jeg ikke er sikker på om han tar hinderet. Så vi må bygge selvtillitt så kommer nok farten også!
Tren på:
  • Mer slalom. Vi er jo helt ferske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar