søndag 24. juni 2012

Uoffisiell lydighetskonkurranse og sommeravslutning med Siddis, 21.06.12, Hundestjerner 5 gang

Det var bra oppmøte på Kristianlyst Skole og hele 11 startende i lydighets konkurransen. Sola skinte og temperaturen var bra.




Siri hadde fikset  påmeldingsskjema/kritikkskjema og langliner ble lagt ut for å markere ringen. Skulle vel hatt en "innleid" dommer, hvorfor det ikke ble vet jeg ikke, men Siri fungerte utmerket som dommer. Lærte seg øvelsene underveis i konkurransen;)

Vi har fått vårt første kritikkskjema og jeg er superfornøyd! Han gjorde øvelser som vi aldri har gjort før og var på jobb hele tiden! Vi fikk en 4 plass!

Jeg belønnet mellom alle øvelsen med V&H, derfor fikk vi koff 1 på alle øvelsene. Belønnet siste øvelse med vill lek!

Hadde med bur til Diesel som han lå i mens andre hunder gikk og mens vi grillet. Han hadde åpen dør store deler av tiden og han kommer seg på at han kan se andre hunder som leker!

Første kritikkskjemaet vårt!

GJENNOMGANG AV VÅRE ØVELSER:

Klare for fellesdekk og tannvisning
Klare i utgangsstilling
10 på tannvisning!
Tannvisning - 10:
Gikk veldig bra. Siri tok over munnen og han ble sittende stille.

Fellesdekk - 10:
Så var det duket for 1 min fellesdekk. Jeg har kun trent fellesdekk alene og sikkert ikke mer enn 30 sek før jeg har gått tilbake, så jeg var veldig spent på om han ble liggende. Det ble to forsøk på fellesdekken vår. Første forsøk endte i langline kaos med Akela og Basso i front. Diesel ble liggende utrolig lenge før han også til slutt reiste seg og ville "kjefte" på de som bare løp og løp. Jeg fikk kjapt kontakt med ham igjen og satte ham på ny i utgangsstilling mens de andre fikk samle hundene. Er fornøyd med måten han taklet situasjonen på og at han var mer opptatt av meg. På forsøk to gikk vi kun halvparten så langt ifra som i første forsøk. Men her lå han som støpt til bakken, lå å gløttet med øynene og kikket på meg. Han falt ikke ned på hofta mens han ventet eller når jeg gikk tilbake og bak ham!

10 på fellesdekk!
Lineføring - 9:
Dette har vi heller ikke trent på. Vi har begynt på ny med å gå bakover og prøve å få inn mer intesitet og arbeidslyst inn i "fot" øvelsen. Men han følgte med meg og hadde til tider kontakt lenge med meg før han falt litt av. Han går for langt bak, men som sagt så har vi ikke trent, så var fornøyd med at han var såpass med som han var. Han kan holdtene, det er han flink på. Både sakt og springmarsj gikk greit. Jeg så ned hele tiden, skal vel egentlig se fremover, men da hadde han nok ikke blitt med. Eller gjerne han hadde det, men jeg var nokikke trygg nok på ham så jeg så ned at han var med og hadde litt påvirkning avogtil.

Vanlig marsj
Springmarsj
Dekk fra holdt - 10:
Gikk superbra! Igjen henger han litt etter i "fot", men han slenger seg ned i dekk og faller ikke på hofta. Hoppet heller ikke opp før jeg kommanderte ham opp!

Utgangsstilling
Dekk!
Går ifra
Går bak
Belønner!
Innkalling fra sitt - 10:
For en fart han kom i! Han kom i gallopp og slakket ikke ned før han var helt med meg. Jeg måtte si kommandoen to ganger, men jeg tror ikke han hørte den første gangen. Sprakk i stemmen når jeg sa det andre gangen, så det ble en lyyys slutt av "på plass"!

Går ifra
I farta!
Flott utgangsstilling!
Stå under marsj - :
Hoppet vi over siden han ikke kan stå.

Hopp over hinder - 10:
Her hadde jeg trodd at han kom til å løpe rundt hinderet, men jammen meg så hoppet han over! Litt skjev utgangsstilling om jeg ikke husker feil, men kjempefornøyd uansett!

Utgangsstilling
Belønning
Kontroll over hunden på avstand - 8:
Her var jeg faktisk litt skuffet over Diesel. Dette har vi trent på, dog kun i hagen og litt på tur, så gjerne jeg ikke skal være så skuffet alikevel... Han satt og jeg gikk ifra to meter. Dekk gikk fint, men når jeg sa "opp", reiste han seg og kom et steg mot meg samtidig som han ble stående. Måtte kommandere sitt og dekk igjen, det gikk fint.

Helhetsinntrykk - 10

Litt kos etter fullført konkurranse må til!




Etter konkurransen ble det grilling med kreative innslag av marshmallows kostruksjoner og volleyballspilling!:D

Ingeniøren Lene viser sine skills!
Pål prøver seg på en mer praktisk variant
Lene fikk poeng for kreativitet
Men det var Pål sin som fungerte i praksis!
Diesel fikk mye burtrening, gikk superbra!
God Gjeng!

Bilde tatt av Siri
Diesel fikk også være med:)
Tusen takk for en fantastisk kjekk kveld folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar