tirsdag 19. juni 2012

Helhetstrening Åsen, 10.06.12

Jeg, Aina, Lene og Christiane tilbrakte hele søndagen på agilitybanen på Åsen. Det var strålende sol og akkurat passe varmt.

Dagens tema: helhet!

Gikk kun banen 1 gang hver så det skulle bli så realistisk som mulig. Tok av bånd ved start og belønnet etter siste hinder.

Diesel kan ikke alle hinderene enda, så de hoppet vi bare over og tok resten av banen. Idag trente både han og jeg på å løpe hele baner. Det meste som vi bommer på er min feil utpå der! Armene mine går i alle retninger, jeg glemmer byttene mine og snubler i Diesel. Men noen ganger er det hans feil også, som når han blindbyttet meg og løper rett inn i tunneller... Men alt dette skal vi få orden på - håper vi!

En oppsummering av dagen:
Siden vi er helt ferske så noterte jeg de positive tingene fra dagen og tar med meg dette, det er nok av ting å jobbe med og dette vet jeg jo om. Så takk til Lene som etter første bane ramset opp ganske mye positivt etter jeg hadde sagt -"der fikk vi ikke til mye gitt!".

Det som gikk igjen hele dagen var:
- Bra sitt og bli foran start. Brøt ikke blien en eneste gang!
- Bra fart.
- Ingen riv (tror jeg, om så bare 1 eller 2).

Bane 1 a:
Hoppet over slalom.

Positive ting:
- Tok vippa.
- Gikk over bommen, selv om han hoppet av 2 ganger.
- Hadde stopp på feltet, ikke nesedytt(ikke trent på lenge), men 2 av 2 på.
- Følgte aksene mine.

Bane 2 b:
Hoppet over slalom.

Positive ting:
- Tok vippa, med stopppå felt.
- Tok bom, med stopp på felt.

Bane 3:
Hoppet over slalom.
Positive ting:
- Tok bakbytte, uten snurr.

Bemerkning:
- Han krasjet i hjulet. Så der må vi ha grundigere innlæring!

Bane 4 b:
Hoppet over hjulet, begynte på 3. Hoppet over slalom, gikk rett fra 7 - 11. Lengden 11, byttet ut med oxer.
Positive ting:
- FEILFRI!

Bane 5 a:

Positive ting:
- Bommet på siste hinder, ellers feilfri.

Avsluttet med en Basic Grid. På første forsøk hoppet han over to hinder på slutten. På andre forsøk la jeg leken foran det siste hinderet slik at han ikke skulle ta to hinder på slutten.






Andre hoppeteknikker som jeg kan bruke til å shape inn hjulet med:









Andre bemerkninger:
- Tren sirkelarbeid med utlagt leke! På ene banen hadde jeg utlagt leke og da ville han bare bort til leken.
- Shape inn hjulet.
- Trene mer sirkelarbied så han ikke blindbytter meg.
- Når jeg trener helhet, viss han bommer på et hopphinder, bare gå videre, ikke gå tilbake. Jeg la merke til at Diesel sin "gnist" falt litt bort når han blir stoppet for feil. Trene på å komme tilbake etter feili en egen økt.

Takk for en kjempefin dag og filming av alle løpene våre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar