tirsdag 12. juni 2012

Trening i hagen på Jørpeland, 12.06.12

Det er far sin bursdag idag så jeg tok turen hjem til Jørpeland. Der var jeg og mor på grava med roser og jeg hadde kjøpt en troika som jeg spiste:)

Fars favorittsjokolade!
Må benytte meg av hagen til mor og hadde to økter med slalom trening og en fellesdekk økt.

1 økt slalom:
- 2 sett med 2 m mellomrom.
- 5 av 11 rett.

Ikke bra nok.

2 økt slalom:
- 2 sett med 1 m mellomrom.
- 5 av 8 rett.

Mindre fart, men portene nærmere.

Filmet øktene og er mye jeg må jobbe med:
- Jeg må følge mer på, ikke bare bli stående.
- Belønne med hånden nærmest Diesel?
- Snu mer på aksene mine.
- Holde motet til Diesel oppe selv om han får feilsignal.
- Ikke slippe han avgårde før jeg ser at han har rett fokus og rett retning.

Tips fra Lene:
- Finne på noe lurt for å få mer rett fra høyre hånd.
- Varier mer i hvor du sender fra.
- Belønn hvertfall dobbelt så mye i midten, spesielt på høyre hånd.

Fellesdekk økt:
- 7 - 10 m avstand.
- ca 1,30 min.

Veldig bra økt! Han tippet ikke over på siden med rumpa, verken på avstand eller når jeg gikk bak ham. Han spratt heller ikke opp når jeg gikk inntil, fikk belønnet mens han lå!

Tenk å hatt hagen til mor! Optimalt skulle alle plenene vært på et nivå, men det går ann å bygge mange kombinasjoner her.
Plen 1
Plen 2
Plen 3
Fikk også trent litt vektforskyvning i bakken mellom plen 1 og plen 3. Der "dro" Diesel meg opp etter leken.

Opp.
Opp..
Opp...
Oppe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar