søndag 10. juni 2012

Hundestjerner, 3 gang, 07.06.12

Gjorde ting i omvendt rekkefølge enn det som står i heftet slik at blien skulle komme på slutten.

Det vi gikk igjennom denne gangen:
1. Apportlek.
2. Utgangsstilling.
3. Sitt/dekk bli.

Oss:
1. Jeg skulle hente en apportleke i kassen til Siri, så kom jeg til å prøve en leke med pip i, da ble Diesel redd leken som jeg hadde hentet fra kassen og jeg måtte ta en av mine leker. han gaper over og drar imot. Jeg må bevege meg bakover sånn at jeg drar imot, ellers tror Diesel at vi har omvendt lokking.

2. Høyre side begynner å komme seg!

3. Han har ingen problem med omvendt lokking eller å bli på avstand. MEN det jeg fant ut at vi må jobbe med er at han spretter opp når jeg går inntil igjen. Der ligger han ikke mange sekundene før han spretter opp. Må belønne masse for at han blir liggende selv om jeg står på siden av.

Ellers så må jeg trene på at pipeleker er GØY! Han er så redd pipeleker at når andre belønner hunden sin med pipeleke så faller Diesel bort og blir helt ukonsentrert og vil bare komme seg vekk... Så der har vi en jobb å gjøre.

Til neste gang:
- Bli.
- Apportlek.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar