tirsdag 19. juni 2012

Hundestjerner, 4 gang, 14.06.12

Har kun trent inne på hver kurskveld, men har variert burplasseringen min hver gang sånn at det ikke skal bli en fast plass vi trener.

Det vi gikk igjennom denne gangen:
1. Gå bakover.
2. Håndtering.
3. Skille mellom "værsågod" og "ta den".
4. Innkalling.

Oss:
1. Hadde ikke trent på dette hjemme siden sist kurskveld så han imponerte meg med å gå flere skritt! Marianne påpekte at nå må jeg øke tempoet og steglengden min,og gå litt mer bestemt og ikke vente på ham. De går ikke så sent under sakte marsj engang. Når jeg økte tempoet til vanlig marsj, datt han av. Så tydelig at det ble en helt ny øvelse for ham. Så vi får øke tempoet gradvis.

2. Dette har vi aldri gjort. Han slet med å ta øyekontakt når jeg tok i ham. Han liksom rullet opp øynene og så kom hodet med, ganske festlig å se på. Men det kom seg etterhvert og dette skal vi definetivt trene mer på hjemme!

3. Litt urettferdig mot Diesel og trene på dette for første gang når jeg hadde med ultragode godbiter, V&H OG hjortehjerte... Han ville mot godbitene, men med litt hjelp så tok han leken selv om godbitene lå ute. Må trene på dette hjemme med kjedelige tørrforknotter. Han kan "værsågod" kommandoen ganske godt, da jeg egentlig har brukt den til det meste. Så nå må jeg få inn "ta den" og forskjellen på disse.

4. Innkallingen gikk kjempe bra! Han kom uten påvirkning av Siri, som jeg kunne se hvertfall. Og i en super fart!

Neste torsdag blir det ikke trening på Tjelta, men en uoffisiell lydighetskonkurranse. Vi har meldt oss på og går nok inn i ringen og tar en "på plass"og belønner den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar