mandag 4. juni 2012

Hundestjerner, 2 gang, 31.05.12

Det vi gikk igjennom denne gangen:
1. Gå bakover.
2. 2 min bur/2 min klossøvelse(utgangsstilling).
3. Konkurranse innkalling.

Oss:
1. Etter sist trening fikk vi et gjennombrudd i hagen. Diesel kunne gå 1,5 - 2 steg bakover med kontakt i hagen.
Det var nok en kombinasjon av:
- Fjerne godbiter fra venstre hånd.
- Klikke når han beveget seg mot meg bittelitt med kontakt, hente godbiter fra høyre hånd.
- Ikke gå lenger enn at han holdt kontakten og ikke falt bort.

Det var spennende å se om han fikk det til med så mye forstyrrelser, det gjorde han! Superfornøyd! Presset ikke noe på antall steg, belønnet bare for at han følgte med bakover med kontakt.

2. Så gikk vi sammen 2 og 2. Fikk 2 min hver til å trene på klossøvelsen, mens den andre trente 2 min bli i bur. Diesel fikk ett nytt bur å være i som stod nærmere de var satt på gruppe med, men han gikk greit inni og ble der. La seg ikke ned i dette buret for det var stort nok til å stå i, og det var et nytt og fremmed bur.

Klossen er litt vrien derimot. Venstre side går helt fint, men han får ikke med seg rumpa over til høyre siden...
Jeg fikk litt råd som jeg skal jobbe med til neste gang:
- For det første så må jeg stå helt inntil klossen, det har ikke jeg gjort. Slik at låret mitt skal bli en slags target for Diesel.
- Belønne på "utsiden" av Diesel slik at rumpa gjerne kommer litt mer inn mot høyre.

3. Her holdt Siri Diesel mens jeg gikk ifra og stillte meg opp med fronten til Diesel i kjedelig opp og ned stilling(utgangsstilling). Sa "på plass" og Siri slapp, men ingen Diesel kom løpende før Siri ga ham litt påvirkning. Når han var halveis løp jeg ifra og belønnte med leke når han tok meg igjen. Han har ikke forståelse for kommandoen "på plass" på så stor avstand så her må det bygges verdi!

Til neste gang:
- Klossøvelse.
- Belønningsutvikling.


Sven Martin Helgeland tok noen flotte bilder av oss i aksjon!

Klossøvelse

Belønning!


Innkalling: fikk god fart når han bare kom igang;)




Takk for fine bilder!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar