torsdag 24. mai 2012

Hundestjerner, teorikveld

Da var vi igang!

Har meldt oss på Hundestjerner som er et konkurransekurs hos 100% Positive.
Trykk på linken for å komme til siden: Hundestjerner.

Kurset er for de som ønsker å trene mot konkurranse i agility og/eller lydighet.

Først ut var teorikvelden.

Her gikk Siri gjennom:
- Mål for kurset, både for hund og eier.
- Litt om trening, det å bygge verdi, ha effektiv trening og belønningslyd.
- shaping, target og fange atferder.
- En øvelse fra start til mål.
- Hva vi kan gjøre om noe går galt.
- Variabel belønning.
- Ha klare "treningsregler", ha en liste over dine kommandoer.
- Burleker.

Mine mål:
- Bli flinkere til å time belønningen.
- Få kontroll på klikker og godbiter.
- Lære meg å telle "1 - 2" før godbiten kommer!
- Fullt fokus på Diesel hele økta.
- Lære mest mulig.

Diesel sine mål:
- Kontakt med forstyrrelser. Holder fokus på meg.
- Klare å leke selv om det er hunder rundt som gjør andre ting.
- Få et gjennombrudd i "gå bakover" øvelsen.
- Bli trygg i burleker.
- Komme tilbake med leker og slippe på kommando.
- Holder posisjonen til jeg gir fri signalet.

Kommandoliste:
- Sitt = sitt fra stå.
- Opp = sitt fra dekk. 
- Dekk = smell forbeina i bakken(vil ha flatdekk til slutt).
- På plass = utgangsstilling venstre side.
- Oi = feil kommando, prøv igjen.
- Buret = gå og legg deg i buret og vent på fri signal.
- Fri = bryt posisjonen og kom til meg for å få belønning.
- Værsågod = ut av buret i bilen, ut utgangsdøra, ta avstandsbelønningen/godbitskåla.
- Klikk/bra = godbit fra hånda.
- Ta den = ta leken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar