tirsdag 29. mai 2012

Agilitytrening på Åsen, 29.05.12

Nå har Elise gått nybegynnerkurs i agility så da var hun også klar til å være med å trene. Ellers så var aina og Jannicke der som alltid:)

Begynte med sirkelarbeid og løpe rett frem til leke som oppvarming. Dårlig fokus på meg og ville helst bort til alle andre!

Hoppeteknikk:
Satt opp en Basic Grid hoppeteknikk øvelse. Hadde 7 av mine føtter mellom hvert hinder. 5 hinder.
Første gang var alle hinderene på det laveste. Gang nr to høynet jeg annenhvert hinder, slik at det var to "hull" under pinnen. Han fikk det til begge gangene! Superfornøyd! Trodde bare han løp over pinnene, men jammen meg tenker han litt også.

Slalom:
Her fokuserte jeg på å samle seg. Satte sett 1 nærmere sett 2 og sendte fra ikke de vanskeligste vinklene. Han hadde kun to feil på alle forsøkene.

Enkelboks:
Trente på kort sving og fremforbytte. Første gangen fikk han en stor sving, noe som jeg trodde kom til å skje. Så gang nummer to hadde jeg utlagt leke bak hinderstøtten. Da tok han en krapp sving. første gang på fremforbytte var jeg altfor sen og han hoppet nesten over feil hinder, jeg måtte bruke stemmen for å få ham på rett vei. Andre gang gikk det bedre.


Nesedytt felt:
Fikk låne en bordbrikke kjøpt på IKEA av Elise, pringleslokkene mine blåser bare bort. Han trykket veldig bra til å ikke ha gjort det på kjempe lenge! Kunne stoppe bak ham og han gikk ned etter mye og hard tenking, hehe.

Var flink på å varme ham opp litt mellom hver økt med litt sirkelarbeid og gå ham litt ned mellom hver økt.

En kjekk og effektiv trening.:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar