torsdag 24. mai 2012

Agilitytrening på Åsen, 15.05.12

Lenge siden sist blogg og lenge siden sist treningsøkt.

Jeg og Aina bygget den samme banen som vi bygget 1 mai, hundene var slitne og vi fikk ikke gått skikkelig gjennom den så vi ville bygge den en gang til.

4 slalom byttet ut med hjul, 7 tunnel byttet ut med lengden.
Lene kom litt senere og det var bra hun kom og gikk gjennom banen. Det var ganske mange komponenter som vi ikke hadde fått med oss første gangen!

Husker ikke alt, men det jeg kommer på er:
- serpentinarm opp etter du har sendt inn i 5, til hunden kommer ut og du viser vei med venstre arm.
- må ha et framforbytte etter 13, ellers blir det ikke en rett linje. Her må det løpes!

Ellers gikk treningen ganske dårlig! Det ble bare vas og tull!

Ting vi må trene på:
- korte svinger, når jeg står iro med vingen btyr det kort sving.
- hjulet! Han krasjet i hjulet og rev det med seg stakkar. Han har ikke kroppskontroll eller avstandskontroll for fem flate øre.

Var en positiv ting med treningen og det var slalom økten. Lene ble med og så, og vi kjørte et par ganger med lette innganger, men at sett nr 2 kom nærmere sett 1 og med en vinkel på kl 1 og kl 7. På den siste gangen klarte han og samle seg og gjøre noe som kan ligne på å gå slalom!:)

Ellers må jeg trene lenger ned i "buen". Han har ikke høy nok verdi for sett 1 med porter til at jeg kan sende fra noen særlig avstand. Jeg må også bli flinkere til å snu på aksene mine og gjøre sånn som jeg kommer til å gjøre når det blir en full slalom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar