tirsdag 12. mars 2013

Produkt tips; Everlasting Bento Ball

Kom over en ny variant av disse aktiviseringsballene. Den måtte prøves.

Everlasting Fun Ball: Han en fra før, med hull i begge ender som jeg kan stappe egne godbiter oppi. Har funnet ut at det kan kjøpes sånne everlasting treats til denne typen også. De ligger utpå og holdes sammen av en stang som går gjennom ballen. Vil nok tro at denne er lettere å tygge i stykker, men skal prøve å få kjøpt det og prøve det ut. Diesel kaster også denne ballen rundt i stua for å få ut godbitene eller når han begynner å bli lei, det resulterer i hundesikkel og godbitsmuler i hele stua. Fungerer greit om jeg fyller den med kaviar eller annen smørost, da slikker han bare, men det tar jo ikke så lang tid før det er spist opp.

Diesel elsker denne ballen, er nok litt lettere å få ut godbitene fra denne. 




Den nye ballen ser slik ut:

Kjøpte tilhørende Everlasting treats. De skal være like harde som bein og de hjelper til å holde hundens tenner rene.
Jeg likte at du fortsatt kan putte egne godbiter i på ene siden. Dette hjalp nok på motivasjonen til Diesel som ikke er en kjempe matglad hund.

Han holdt vel på med den i ca 30-40 min før han ble lei eller sliten.
Da så ballen slik ut:
Han har kun gnagd av toppen.

Så viss han fortsatt er interessert i ballen neste gang jeg tar den frem, har han noen ganger igjen før den er gnagd opp.

Likte også at ballen ikke er helt rund så den triller ikke på gulvet. Når Diesel blir lei begynner han å leke med ballen og kaster den rundt i stua, og hele stua blir full av hundesikkel og godbitsmuler(kommer ann på hva jeg har puttet inni). Han skjønte fort at han ikke fikk ut godbitene på denne måten og tok med seg ballen tilbake i kurven sin igjen!

Konklusjon: veldig fornøyd!

Andre varianter i serien:
Everlasting Treat Ball - kan ha everlasting treat i begge ender og godbiter i midten. Kan nok være at den blir for utfordrende for Diesel og at han går lei.

Everlasting Fire Plug - Denne skal jeg se om jeg ikke får tak i. Everlasting treat i begge ender og godbiter i midten, med åpning på sidene. Da får han nok belønning med jevne mellomrom og motivasjonen holdes oppe.

De har festet snor i den grønne ballen, det var ingen dum ide. Så når jeg får bestillt paracord får jeg lage snor selv. Han elsker jo den ballen så den kommer nok til å fungere som en super belønning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar