tirsdag 26. mars 2013

Agilitytrening 26.03.13

Å planlegge treningsøkten var jammen meg ikke dumt...!

Fikk kun trent på tre av de seks øktene jeg hadde planlagt, men sola skinte og både jeg og Diesel ble slitne. Det var tre knallgode økter, med maks belønning og null feil! Kjekt med mestring!

Nydelig vær!
1. Økt - Slalom utholdenhet:
- To ganger med 8 porter, høyre og venstre side.
- To ganger med 12 porter, høyre og venstre side.

Fire feilfrie! Woho! Kjempebra fart og jeg småjogget ved siden av. Fotball som belønning.

2. Økt - Bom med tunnel under oppgang:
- La den litt og litt under og økte avstanden jeg måtte løpe "rundt" tunnelen.
- La tennisball på toppen av oppgangen.
- Snudde tunnelinngangene litt utover slik at det ikke ble det som ble treningen.

Kunne faktisk legge seg ned i pausene!
Han løp rett opp alle gangene. Jeg løp på begge sider.

Avsluttet slik.
3. Økt - Hjul:
- 1: Bare hjul. La leken bak hjulet.
- 2: Kombinasjon - hopp-tunnel-hopp-hjul. La ut leken bak hjulet. Jeg løper ved siden av.
- 3: Samme som 2.
- 4: Kombinasjon - hopp - hjul. Satt Diesel i bli foran hinderet, la leken ut bak hjulet, jeg sto på linje med leken. Høyre og venstre side.

2: Han dunker bakbeina litt i hjulet.
3: Prøver igjen, da er han litt usikker og vil løpe under, men velger å hoppegjennom alikevel!
4: Hopper fint gjennom, nokså i midten.

Pølsene som jeg hadde med til Diesel spiste fuglene opp!! Grr!
Ble en tur rundt Vannassen etter trening.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar