fredag 1. februar 2013

Respitt 3 og 4, 27.01.13

Vår første respitt i 2013. Den ble avholdt på Lutsi hestesenter. Godt fornøyd med gjennomførelsen siden vi ikke har trent agility siden før jul omtrent. Hadde en økt på torsdagen før helgen der vi trente på slalomen.

RESPITT 3:
Agility løpet.
DISK.


Om vi disket hadde jeg tenkt å belønne slalomen. Vi disket på fjerde hinder, men helt til slalomen kom vi ikke. Vi var litt i farta begge to og jeg sa nok ikke tydelig nok kommando, så Diesel bare føyk av vippa. Jeg valgte å gå tilbake og la han ta den på ny, det var nok lurt for han var litt skeptisk på vei opp. Fikk belønnt et fint felt på vippa da.

Evaluering:
1 - 2: Hadde kanskje vært lurere å stått med hinder 2, men var ikke sikker på om han ville komme om jeg sto iro. Han bremser seg fint inn. Jeg er litt sen i bytte mitt.

3 - 4: Han kommer fint inn etter byttet mitt, jeg er sen. Han er på vei til mønet fordi jeg viser den veien. Er for sen i mitt neste bytte og snur ikke nok på aksene mine. Han kommer på baksiden og hopper feil vei.

5 - 7: Det blir litt tull etter hinder 4 og jeg viser feil linje videre, derfor tar han ikke hinder 5. Jeg kunne nok bremst mer med kroppen fram mot hinder 6 og fått en krappere sving. Vippen skulle jeg ha bremst mer inn mot og sagt kommandoen tydeligere.

Bra:

  • Bra fart og intensitet hos Diesel.
  • Han følger greit med.

Handling:

  • Kjappere i byttene mine.
  • Må rette meg opp.

Tren på:

  • Det meste:)

RESPITT 4:
Hopp løpet.
Plass 3/12.
2 feil (1 F + 1 V)


Vi kom oss igjennom med 1 feil og 1 vegring. Fikk bare med halve løpet fordi minnebrikken ble full, urutinert! Diesel klarte slalomen på 3 forsøk. Vegringen fikk vi på siste hinderet da jeg enten skulle tatt et FB eller et BB, men gjorde ingen av delene og løp på baksiden av hinderet, noe som resulterte i at Diesel løp rundt det siste hinderet. Han gjør helt rett, ellers hadde han flicket fra meg. Hadde hjertet i halsen en stund på slutten der, men han kom rundt og tok hinderet rett vei!

Evaluering:
1 - 6: Han har god fart og følger aksene mine. Jeg må rette opp min egen linje fra 5 til 6 for at han skal ta det.

6 - 8: Et BB som fungerte! Diesel kom i god fart og jeg ble ikke så stillestående. Jeg sier "gjennom" kommandoen og han fortsetter fint fremover.

9 - 12: Han snur seg mot meg etter tunnelen, kanskje ha en "frem" kommando? Eller så må jeg bare løpe fortere. Han følger aksene mine og kommer ikke inn i mellom hindrene. Kunne nok sagt "gjennom" kommandoen enda tidligere, men han fortsette rett frem.

12 - 14: Jeg må løpe som bare det for å nå FB etter tunnelen. Rekker det nesten, vi krasjer vertfall ikke. (Ser jo ikke helt god ut når jeg løper...hehe). Jeg drar han unødvendig mye ut fra hinder 13 og han får en vid sving. Etter spurten har jeg ikke så mye pust igjen, og det kommer lav "slalom" kommando. Han klarer det på tredje forsøk.

15 - 20: Rett frem til lengden og samme vei tilbake som vi kom ifra. Gjennom tunnelen, hinder 19(13) fra rett vei og ut over 20. Skulle FB eller BB for å styre han til hinder 20, men løper på baksiden av hinderet og han følger aksene mine rett frem og løper (helt rett) forbi hinder 20.

Bra:

  • Bra intensitet.
  • Han følger aksene mine.
  • Klarer slalomen.

Handling:

  • Jeg løper og prøver virkelig å rekke byttene!

Tren på:

  • Slalom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar