søndag 3. februar 2013

Symaskinsøndag!

En søndag uten planer, digg!

Fikk klarsignal til å melde meg på agilitystevne i Bergen idag, så da hadde jeg ingen unnskyldning for å ikke gjøre ferdig "agilitybåndet" til Diesel.

Kjøpte et billig halsbånd og leiebånd på Europris siden jeg ikke hadde tid å vente på webbing fra ebay(noe som det viser seg i ettertid at jeg hadde hatt tid til siden jeg ikke akkurat begynte på prosjektet samme dagen...).

På leiebåndet har jeg sydd på en grimebeskytter som jeg fikk billig på hooks - lekebånd.

Halsbåndet hadde klikklås, jeg ville ha halvstrup. Så da sprettet jeg opp og sydde om. Har også foret det med fleece. 

Det ble ikke helt fargematch. Hadde tenkt å lage et norgebånd, derav den røde pelsen på leiebåndet(som jeg har sydd på for en stund siden), men norgesflaggbåndet var bredere enn webbingen og det hadde ikke blitt så fint å klippe i det. Så da ble det svart fleecefor siden jeg ikke har rød fleece.

Det måtte litt tenking til før jeg fant ut hvordan jeg skulle gjøre det og hva som kunne sys først og sist, men jeg fikk det til og er godt fornøyd med resultatet(med tanke på min symaskinerfaring...).

Halvstrup
Halvstrup og leiebånd
Jeg har også lenge tenkt å "fornye" favoritt leken til Diesel. Nemlig crashtest toy sin draleke med strikk, pels og ball. Ballen hadde nesten falt av og det er var ikke mye pels igjen.

Som sagt, så gjort. Det var ikke like lett å sy i tykk webbing og saueull, men det gikk på et vis og Diesel var veldig fornøyd med resultatet!

Før - godt brukt!
Etter - så god som ny!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar