onsdag 13. februar 2013

Respitt 5 og 6, 10.02.13

Respitt 5 og 6 skulle egentlig holdes på Åsen, men siden vinteren ikke vil slippe taket og banen er dekket med is ble det Lutsi denne søndagen også.

RESPITT 5:
Agilityløpet.
DISK.

Fikk ikke helt den gode flyten over dette løpet og det føltes veldig hakkete. Men vi har noen gode momenter.

Evaluering:
1 - 3: Han kommer fint på utsiden av hinder 2, jeg blir for sen i FB mitt og jeg nærmest trykker han over hinderet. Grei linje til hinder 3.

4 - 5: Han hopper litt høyt opp på mønet, men treffer feltet akkurat. Greit nedfelt. Når jeg er så nærme mønet dytter jeg han litt ut og han får en litt dårlig linje til hinder 5.

6 - 7: Jeg kunne vært tidligere med FB mitt, siden jeg visste at han kom til å trekke til tunnelinngangen! Istedet så ble det et kraftig rop, han har god brems da... Han får en litt sen slalomkommando og tar en vid bue og går inn feil.

8 - 10: Fin post turn. Dette var den enkle tunnelinngangen..

11 - 13: Han følger skuldrene mine fint og går ikke inn i slalomen. Fin oppbremsing på vippen, jeg glemte å si "gå" sa vel "gjennom" heller siden det kom etterpå, jeg må holde styr på kommandoene!

14 - 15: Kjempefin inngang på slalomen, slurvefeil på slutten.

16 - 19: Jeg er definetivt ikke på Diesel nok til at han skal velge en annen tunnelinngang enn den han nettopp løp gjennom. Jeg viser den veien med hele kroppen, jeg har ingen brems eller threadle i det hele tatt! Men jeg var sliten selv og hadde lite pust igjen, hehe. Så da ble det feil inngang. Min feil.

Bra:

  • Han kommer på "gå" når jeg står iro.
  • Fint møne og vippe felt.
  • Bra inngang på slalomen andre gang. 
  • Fart.

Handling:

  • Fortsatt mye svinsing og svansing. 
  • Komme meg i posisjon!

Tren på:

  • Velge meg foran tunnelinngang! Høre på FB mine!
  • Slalom. Den blir egentlig bare verre og verre. Eller jeg kan gjøre mindre og mindre på siden av Diesel før han blir forstyrret og hopper ut. Jeg nærmest lister meg på siden for at han skal komme seg igjennom. Når det bare blir vår skal vi nok fikse det!
RESPITT 6:
Hopp løpet.
DISK.

Hadde fin flyt og feilfritt helt til jeg glemte banen oppi alle tunnelinngangene! Men jeg fikk belønnet en kjempe slalom!
Fikk ikke filmet hele starten.

Evaluering:
1 - 5: Stiller meg foran hinder 3. Ettersom jeg husker leser han FB mitt bra og han kommer inn på serpentinen på hinder 4. En fot ut og han tar hinder 5.

6 - 7: Får til et greit BB. 

8 - 11: Bra fart fremover. Jeg gir "gjennom" kommandoen tidlig og han fokuserer fremover. Jeg hadde briefet å BB etter tunnelen, men han hadde så stor fart at jeg måtte BB etter siste hinder før tunnelen. Jeg må løpe for å rekke FB mitt.

12 - 13: Fin post turn, jeg tar FB mitt og sender i rett tunnelinngang.

Så klusser jeg det til, jeg sender han over feil hinder, så da tok vi en tunnelinngang til og så fortsatte vi mot slalomen.

Den gikk han helt perfekt! Bra oppbremsing og fin flyt gjennom hele. Så det belønnet jeg!

Bra:
  • Fin flyt!
  • Både FB og BB fungerer.
  • Bra serpentin.
  • SLALOMEN!
Handling: 
  • Jeg ser ikke alle handlingsmulighetene enda, men håper jo at det blir bedre med trening og at jeg går flere baner. 
Tren på:
  • Litt av alt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar