torsdag 20. oktober 2011

Effektiv kveldstur!

Turen begynte med at jeg husket på refleks til begge to!:) Så tar det jo en liten evighet for å komme seg ut dørene når alt skal tas på å huskes! Utstyrt med refleks, godbittaske og leke bar det ut på tur.

Gikk ned til skolen, der fant jeg noen greie trapper å trene på bakbeinsmuskler, om du kan kalle det det? Hadde vertfall drakamp i nedoverbakke. Skal trene nesedytter også, men følte det var litt mørkt til det.

Turen gikk videre og jeg trente på å ha Diesel både på venstre og høyre side når han gikk i bånd. Fant en vei jeg kunne slippe ham på. Der trente vi bli, kontaktlyd,fot og på plass. Kjempe flink. Men en ting jeg har lært idag er at Diesel har lært på plass med kroppsspråket mitt og ikke kommandoen alene. Så det har vi øvd på idag.

Fikk også trent på skumle menn i mørke, passerende sykler i mørket og en skummel hvit lykt i mørket. Var vel egentlig lykta som var skumlest, men når han bare hadde sett hva det var, så var den ikke skummel lenger.

På hjem veien var det en hel gjeng med unger i fotball bingen. Jeg stillte meg opp ett stykke ifra til å begynne med og trente kontakt. Når vi gikk mot bingen kom plutselig ballen ut av målet, jeg sa "kontakt", som er kontaktlyden min), og han reagerte! Snudde seg ikke men gang, men med litt bevegelse fra meg så kom han! Gjett om jeg ble overraska! En unge som gikk forbi så bare rart på meg der jeg hoppa og spratt med leken og Diesel, hehe.

Vi flytta oss til slutt helt på siden av bingen og trente kontakt og sirkelarbeid. Det gikk over all forventning.

God lyd og forstyrrelser fra bingen. Spesielt siden Diesel elsker fotballer! Video: Fotballbingen

Opp bakkene mot huset traff vi på Dolly. Da fikk jeg også trent på kontaktlyden når han stakk etter henne. Kanskje det kan virke på andre katter også en gang?? Greit å trene på Dolly vertfall.

Avsluttet turen med et godbitsøk i hagen så han fikk lande litt før vi gikk inn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar