tirsdag 30. april 2013

Spor på Dale, 30.04.13

Møtte Cecilie og Click på Dale ikveld, kjempe kjekt å trene spor igjen! Det syntes Diesel også. Han hadde ikke glemt hva det gikk i.

Spor 1:
Underlag: Skogsbunn, gress, litt gjørmehull.
Lengde: ca 30 - 40 meter.
Belønning: Fotball med fleecetau.

Cecilie lekte med Diesel og han fikk se at hun gikk ut. Jeg tok han så vekk og hun gikk og gjemte seg. Han var helt klar og begynte å småhyle på slutten.
Han fikk nok dessverre litt mye overvær av henne, vinden skiftet retning.Og det sitter nok litt for godt i all id spor treningen som vi nok trente litt feil, der han nok gikk for mye på overvær. Så han søkte ikke så mye ned og har det veeeeldig travelt med å komme seg avgårde. Holdt ham igjen så godt jeg kunne, da ble han nesten frustrert, men han holdt intensiteten oppe og han tok nesen ned.

Spor 2:
Lagt ut av Cecilie.
Underlag: Skogsbunn, gress.
Lengde: ca 20 - 30 meter.
Liggetid: ca 30 - 40 min.
Belønning i enden: Skineez.

Han søker fint ned, prøvde ikke å ta noe på overvær. Går litt fort så han mistet sporet litt, men jobbet seg tilbake. Gikk litt over belønningen, men fant den og var strålende fornøyd!

Spor 3:
Lagt ut av meg.
Underlag: Jorde. Halvhøyt gress.
Lengde: ca 20 - 30 meter.
Liggetid: ca 30 - 40 min.
Belønning i enden: Tennisball.

Gikk rett til neste spor. Han slet litt i begynnelsen med retningen, men slo fint på etterhvert. Han gikk i fin fart hele sporet. Han gikk forbi ballen så jeg holdt ham igjen og da fant han den.

En grei sporoppstart igjen, lenge siden vi har trent.

Tips fra Cecilie: dekke ham midt i sporet og bytte om sporlinen når han ligger. Da kan han ligge å "puste inn" sporet en liten stund.

Etter spor ble det tid til en liten tur.

"Første...hund"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar