mandag 9. januar 2012

Styrketrening - dra dekk

Så en video på youtube av en hund som dro dekk for å bygge muskler og tenkte jeg skulle prøve med Diesel også.

Det er en grusvei ikke langt ifra oss som var egnet til å dra dekk på. Kjørte til endes med dekket og fant ut at grusveien er 800 m lang. Kjørte tilbake og gikk inn til enden av grusveien, da jeg gikk litt lenger så fant jeg ut at grusveien leder til Arboret. Plutselig befant jeg meg på nålestien, furustien og diverse andre stier.

Diesel fikk en god oppvarming. Grusveien har en slak oppoverbakke på vei innover, derfor tenkte jeg at Diesel kunne starte med å dra i nedoverbakke. Trente først litt bevegelse på dekket og klikket og belønnet. Han hoppet oppå dekket og så ikke ut til å bry seg.

Selte på og belønnet med pølse og masse skryt! Tok bånd på ham ellers så løp han bare foran meg. Vil at han skal gå fort med dekket og ikke løpe. På slutten av grusveien hadde vi en spurt mot bilen. Avsluttet med drakamp med båndet og masse skryt.

Gikk litt tilbake på grusveien så han skulle få gå/løpe ned. Avsluttet med et godbitsøk.

(Tror det kommer reklame i filmen fordi jeg har brukt en videokonverteringsprogram, men det var bare å trykke på krysset så forsvinner det.)

Er det noen som har erfaring med dette? Er det ting jeg bør være obs på(så jeg ikke ødelegger hunden..)?
Vil prøve å få til en økt i uka til å begynne med.

3 kommentarer:

  1. se her ja :D dennebloggen må eg begynna følga med på :D

    SvarSlett
  2. Eg lure igrunnen bare på kor filmen e? Eg finne den ikkje i blogginnlegget ditt...

    SvarSlett