torsdag 19. januar 2012

Slalomproblem!

I en treningsøkt ilag med Siddisgjengen ble et problem oppdaget!

Når jeg sender Diesel fra høyre side av pålene, så tar han en stoooor bue før han tar leken på midtlinjen. Krise! Han løper jo ut av slalomen. Det er jo nettopp nå han må lære å bremse og samle seg for å ta port to.


Den blå linjen er der Diesel løper, den grønne linjer viser hvor han skulle sprunget. 

Siri kom med noen tips: belønne med leken mellom portene slik at han ikke får sprunget ut. Løpe med ham etter at jeg har sendt ham slik at han må ta en krapp sving og få leken av meg langs midtlinjen.

Må fikse dette før jeg snur på portene. Skal gjøre bra grunnarbeid slik at jeg slipper å gå tilbake senere. 

Han trekker fint mot portene, ikke alltid han treffer, men tror han har forstått noe... Klarer også noen litt tøffe innganger. Så det er bare å fortsette å trene!:D

2 kommentarer:

  1. Godt du oppdaga det i tide:) Har ikkje hatt tid t å reisa inn å trena så møje i d sista... Men har trent litt sirkelarbeid hjemma då:)

    SvarSlett
  2. Nei ikkje eg heller, har trent nesedytter eg:P

    SvarSlett