søndag 23. mars 2014

Vi har trent agility!

Woho! Det var gøy å trene igjen!

Hadde 3 økter:
1 - Løpende felt. Klikket for å være på bommen. Det gikk helt fint. Så holdt Lene ham igjen på bommen mens jeg satte meg noen meter ifra og ropte. Han hadde noen gode treff!

2 - Tunell. Både jeg og Lene var nok litt ivrige og prøvde på full lengde tunell, hehe. Den måtte sammen et par ganger før han tok full lengde. Lene holdt ham og jeg satt i andre enden.

3 - Kontaktøkt. Burde nok vært den første økta. Meeen, som sagt litt gira! Han jobber bra, men er jo veldig nysgjerrig på alt rundt så han holder ikke kontakten så lenge. Det må bare jobbes med.

Idag brukte jeg leker som belønning og fiskekaker. Han er mest glad i godbiter, men leker godt også. Leken må bygges opp, lære inn slipp og "ta den". Han er kul å trene med så jeg har en god følelse for dette her. Men vi har masse trening foran oss før vi kan si oss klare til noe agilityløp!

Vi var først en tur på Hellestø, der det var helt fullt på parkeringsplassen så jeg kjente jeg ble litt smånervøs for hvordan dette skulle gå. Men jeg hadde ikke noe å bekymre meg for. Han er god å trygg på både mennesker og hunder. "Mistet" han en gang da han diltet etter feil folk, men han kom i full fart når jeg ropte på han. Han må bare lære seg hvem han hører til:)

Igår hadde vi det første godbitsøket i hagen. Revet ost var ikke interesant så lenge.. Hagen måtte sjekkes ut. Pelsen på ørene må klippes kortere, han tråkker på pelsen når han snuser i bakken.. Vi trente mer på buret, litt omvendt lokking og masse leking.

Vi ryddet i hundetingene til Diesel med blandede føleser! Savner han veldig mye! Men vi skal nok bli like glade i lille Teo!

Søtingene!

Passer perfekt!

Plass til alle;) Godt jeg er lang!

Må lære seg å hvile inne selv om vi beveger oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar